20 Ocak 2016 Çarşamba

MARKAFONİ
Türkiye’nin ilk özel alışveriş sitesi markafoni (www.markafoni.com), bir ilke imza atarak Avrupa ve kuzey Amerika'da milyonlarca moda severin yaşadığı özel alışveriş deneyimini Türkiye’ ye getiriyor. Sitede giyim, aksesuar, spor malzemeleri, kozmetik, oyuncak, teknoloji ve dekorasyon gibi farklı alanlarda ürünleri bulunan seçkin markalar, %70'e varan indirimli fiyatlar ve özel kampanyalarla üyelere sunuluyor. Sadece davet ve referans yoluyla siteye üye olabilen özel grubun, seçkin markalara avantajlı fırsatlarla sahip olmasını sağlayan özel satış sistemini kullanan markafoni, her markanın limitli sayıda ürününe yönelik, 2-5 gün süreli özel kampanyalar düzenliyor. Her yeni kampanya için gönderilen "alışverişe davet" ile üyeler özel fırsatlı ürünlerden haberdar ediliyor. Modanın nabzını tutan Markafoni, İstanbul  Gaziosmanpaşa’daki Ulusal Mimarlık Ödülü’ne sahip 10 bin metrekarelik merkez binası ve Kurtköy’deki 25 bin metrekarelik lojistik tesis alanı ile toplam 35.000 metrekarede uzman ve deneyimli ekibiyle faaliyet gösteriyor.Türkiye’nin önde gelen e-ticaret holdingi olma yolunda ilerleyen Markafoni Grubu, yurt içi bünyesinde markafoni.com, enmoda.com, misspera.com, ucuzu.com ve zizigo.com olmak üzere beş şirket bulunduruyor. Markafoni, Ukrayna, Polonya, Avustralya, Yunanistan ve Güney Kore’de online moda siteleri kuran ilk Türk internet şirketidir. 2011’de Türk e-ticaret sektörünün en büyük anlaşmalarından birisine imza atarak Markafoni’nin çoğunluk hissesini satın alan Naspers, Mayıs 2014 itibariyle geride kalan diğer tüm hisseleri satın aldı. Naspers Group’a katılmanın getirdiği avantajları değerlendiren Markafoni, global bir Türk e-ticaret markası olmayı hedefliyor.
Markafoni; Lookbook kampanya çalışmasıyla birlikte her hafta bir konsept çalışması yapıyor. Haftada bir düzenlediği Markafoni Lookbook kampanyaları ile bazen bir parçayı bazen de bir tarzı yeniden yorumluyor. Seçkin markaların ürünlerine yer verdiği bu kampanyalar da, kombin biçimleri, renk kullanımları ve konseptler konusunda önerilerde bulunuyorlar.
Markafoni; aynı zaman da satın alma ve iade süreçlerini de göz önünde bulundurarak SMS ve e-posta yoluyla hedef kitlesini bilgilendiriliyor. 7/24 müşteri hizmetleri uygulamasıyla da keyifli ve kolay alışverişin kapılarını aralanıyor. Gönül rahatlığıyla alışveriş yapılması için, güvenilirliği yüksek sitelere verilen Yeşil Tarayıcı ile müşteri güvenliği maksimuma çıkartılıyor. Dahası, satılan her ürün için orijinal ürün garantisi veriliyor.
MARKAFONİ SİTESİNİN YER VERDİĞİ MARKALAR;
Bunlar en bilindik markalardır Markafoni internet sitesinde daha birçok firma markasına yer vermiştir.
MARKAFONİ’NİN HEDEF KİTLE KATEGORİSİ VE HEDEF KİTLEYE YÖNELİK ÜRÜNLERİ
·        Kadın
·        Erkek
·        Anne&Çocuk
·        Ayakkabı&Çanta
·        Saat&Aksesuar
·        Kozmetik
·        Ev Ve Yaşam
MARKALARIN KATOGARİLERİ İSE;

MARKAFONİ ÜRÜNLERİNE YÖNELİK YAPILAN KAMPANYALAR
Markalar da yılbaşına özel yapılan birçok kampanyadan bahsedebilirz. Örneğin kadınlara yönelik takı ve aksesuarlarda(takı,çanta,cüzdan) yılbaşına özel %50 ve %70 varan indirimler mevcuttur.Erkekler için ise aksesuar kısmında saatlerde %80 oranında yılbaşı indirimi mevcuttur.Çocuklara yönelik ise oyuncak ürünlerinde yılbaşı indirimi yapılmış bu indirimlerde ise %30 %40 %70 oranlarındadır.Ev ve Yaşam ürün kategorilerinde ise (havlu setleri,mumluk,kupa setleri,yemek takımları,nevresim takımları) bu ürünlerde ise %40 tan başlayan indirimler mevcuttur.
COLLEZİONE ve LECOSTE markalarında sadece Markafoni sitesine ait %50 indirim mevcuttur. Hotiç markasına yönelik ürünlerde 300 tl ve üzeri alışverişlerde %30 indirim yapılmaktadır.New Balance markası Markafoni sitesinde 2 günlük bir indirim başlatmıştır.
Bir haftanın değerlendirilmesi yapıldığı zaman Markafoni sitesinde haftanın en iyi satışları ev ve yaşam ürün kategorisinde görülmüştür.
Markafoni sitesinde çesitli marka reklam kampanyalarına da yer vermiştir;

 Markafoni ödeme yöntemlerini de internet sitesinde halka duyurmuştur;


     MARKAFONİ LOGO VE SLOGANI;



BASINDA MARKAFONİ;
Call Center Life /
1 ARALIK 2013



Milliyet gazetesi



Markafoni Grup Pazarlama Direktörü Röpörtajı
http://glokalweb.com/2014/03/17/roportaj-hakki-arikan-markafoni-grup-pazarlama-direktoru/
Türkiye’deki online alışveriş sitelerinin global pazardaki yeri ve Markafoni olarak sizin buradaki rolünüz/yeriniz nedir?
Yurtdışına açılan ilk Türk internet markası olan Markafoni, 2009 yılında Avustralya’da özel alışveriş kulübü açtı. Avustralya’nın lider özel alışveriş kulübü konumunda olan BrandsExclusive’de 200 kişi görev yapıyor ve Brands Exclusive’in 2 milyon 200 bin üyesi bulunuyor. 2012’de BrandsExclusive’i yerel bir medya şirketine devreden Markafoni, 2010 yılında Ukrayna’da ModnaKasta adlı özel alışveriş kulübünü açtı. Burada ise 225 çalışanı ve 1 milyon 300 bin üyesi var. Ukrayna Türkiye’den üç kat daha hızlı büyüme gösterdi; bunun nedeni ise birçok kişinin markalara ulaşmak istemesi ve online olarak indirimli fiyat üzerinden alışveriş yapma talebinin fazla olmasından kaynaklanıyordu. Yine 2010 yılında Güney Kore’de BrandMarka adıyla bir özel alışveriş kulübü açan Markafoni, bir yıl sonra buradaki e-ticaretin Türkiye’nin çok üstünde olması, seçeneklerin çokluğu ve altyapı olarak sunuş farklılığı dolayısıyla bu pazardan çekildi. Aynı zamanda Markafoni’nin 2011 senesinde Polonya’da kurduğu lider özel alışveriş kulübünün 100 çalışanı ve 1,3 milyon üyesi bulunuyor.
Markafoni uluslararası bir e-ticaret markası olma yolunda nasıl bir pazarlama stratejisi uyguluyor? Sosyal medya kullanımının payı ve önemi nedir?
Markafoni’nin yurtdışı operasyonları, tamamen oradaki şirketlere özel ekipler tarafından yürütülüyor. Yurtdışındaki tüm Markafoni operasyonları tamamen kendi bağımsız kimliğine sahip, zaten isimleri de bulundukları bölgeye göre farklılık gösteriyor.

Markafoni ekibi olarak, biz Türkiye pazarından sorumluyuz. Güçlü bir marka olmak için, tüketicilere dokunduğumuz her alanda entegre bir pazarlama iletişimi yürütüyoruz. Online bir marka olduğumuz için teknolojiyi ve yenilikleri yakından takip ediyoruz.
Sosyal medya da online pazarlama faaliyetlerimizin önemli bir bacağını oluşturuyor. Kurulduğumuz günden bu yana sosyal medyaya çok önem veriyoruz ve Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube, Dailymotion, Vimeo ve izlesene.com gibi sosyal paylaşım ve video sitelerinde aktif olarak yer alıyoruz. Facebook sayfamızda yaklaşık 1 milyon 555 bin, Twitter’da ise yaklaşık 62 bini aşkın takipçimiz var. Markafoni olarak, özellikle Facebook ve Twitter aracılığıyla kullanıcılarımızla sıcak iletişimde bulunup ödüllü yarışmalar düzenleyebiliyor, kampanya ve ürün tanıtımları yaparak en son moda trendlerini paylaşabiliyoruz.
Bir e-ticaret sitesi olarak sosyal sorumluluk projelerinde ne şekilde yer alıyorsunuz?
Markafoni olarak, kurumsal sosyal sorumluluk stratejimizi “Kadın Moda Girişimciliği” olarak belirledik. Haziran 2011’den bu yana Argande’nin proje ortağı olarak Argande markasına reklam ve tanıtım desteği verip projenin markalaşmasına destek oluyoruz. Markafoni olarak, her yıl olduğu gibi 2013 senesi içinde de gerçekleştirdiğimiz düzenli Argande satış kampanyalarının yanı sıra farklı çalışmalarla da markanın daha geniş kitlelerce tanınmasını sağlıyoruz. Yapılan satış kampanyalarıyla birlikte, Markafoni’nin giriş sayfasında özel banner çalışmaları, Markafoni blog ve sosyal medya hesaplarında özel post ve video hesaplarında “sahne arkası” video paylaşımı, müşterilere özel e-posta gönderimi, basın bülteni çalışmaları, Markafoni etkinlikleri kapsamında Argande’nin Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne has kumaşlardan ürettiği farklı hoş promosyon malzemelerini dağıtarak Argande markasına reklam ve tanıtım desteği veriyoruz. Ayrıca, 2013 yılında gerçekleştirilen Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul etkinliklerinde Markafoni olarak, Argande defilesine sponsor olarak Argande’ye destek verdik.


Markafoni İletişim Adresleri;
destek@markafoni.com
vipindirim@hs02.kep.tr
markaniz@markafoni.com

KULLANILAN KAYNAKÇALAR;

ERİŞİM TARİHİ;
19 ARALIK 2015


MORHİPO
2011’de Boyner Holding çatısı altında kuruldu. Türkiye’de bir ilke imza atarak yeni sezon ürünleri ve çok avantajlı kampanyaları tek bir sitede toplandı. Yeni Sezon Bölümü’nde mağazalarla aynı zamanda binlerce seçkin markaların ürünlerini sunarken, Özel İndirim Kulübü’nde %90’a varan indirimlerle kaçırılmayacak kampanyaları, üyeler ile buluşturuluyor. Müşterilerimize kadın, erkek, ayakkabı-çanta, çocuk, ev&yaşam kategorilerinde çok özel ürünler sunuluyor. Her zevke ve bütçeye uygun ürün çeşitliliği, yüksek indirim oranlarıyla üyelere ayrıcalıklarla dolu bir alışveriş deneyimi yaşatılıyor. Üzerinde “hızlı gönderi” ikonu bulunan ürünleri, İstanbul içinde 24 saatte, İstanbul dışında 48 saatte yerine ulaştırılıyor. Söz verildiği tarihte ulaştırılamayan ürünlerin kargo ücretleri karşılanıyor. Yeni Sezon Bölümü’nde binlerce seçkin markanın ürünlerini mağazalarla aynı anda sunuyor, Özel İndirim Kulübü’ndeyse üyelere %90’a varan indirimlerle kaçırılmayacak kampanyalarla buluşturuluyor. Sivil toplum kuruluşlarını destekleniyor. “En Güzel Alışveriş Bahanesi – Paylaştık” projesi kapsamında yapılan alışverişlerden elde edilen gelirin tamamını, sivil toplum kuruluşlarına aktarılıyor. Morhipo’dan yapılan alışverişlerde harcadıkça biriken “HipoPara” ile bedava alışveriş imkanı sağlanıyor. Alışverişleri daha güvenli yapabilmesi için morhipo.com SSL güvenlik sertifikası kullanmaktadır. 


MORHİPO SİTESİNİN YER VERDİĞİ MARKALAR;
·          Cienta
·          Converse
·          Cabani
·           Cat
·           Citizen
·           Cool Tie
·         Cacharel
·  Catherines
·  Dede
·  Dolphin
·  D&G
·  Dolu
·  Deeplab
·  Daffari
·  Defonseca
·  Done
·  FemFresh
·  Fissler                                                                                   
·  Fabitoo
·  Ferrari
·  Fitflop
·  Fabrika
·  Ferre
MORHİPO HEDEF KİTLE KATEGORİSİ
·         KADIN
·         ERKEK
·         AYAKKABI & ÇANTA
·         GENÇ & SPOR
·         ÇOCUK
·         Ev Ve Yaşam
·         Kozmetik
MORHİPO REKLAM KAMPANYALARI


Morhipo’da yeni yıla özel tüm Ev Ve Yaşam ürünlerinde %30 başlayan bir indirim başlatılmıştır.Bu indirim 31 Aralık gecesine kadar Morhipo sitesinde devam edecektir.

Kadınlara yönelik ise hafta sonuna özel %80 oranında bir indirim başlatılmıştır.
Bazı markalarda ise Morhipo’da yılbaşına özel indirim reklamları verilmiştir.

MORHİPO SİTESİNDE VERİLEN SOSYAL MEDYA MECRALARI;

     



Morhipo sitesinde müşterilerine ödeme yöntemlerinde de kolaylık göstererek birden fazla banka ile anlaşmalı olması aynı zaman da kurumsal kimliğini de ön plana çıkartıyor.

                                                 
                            
                            
                            
Morhipo aynı zaman da mobil uygulamalar ile alışveriş imkanı sunuyor;

BASINDA MORHİPO

Basın Bülteni-Boyner, Ykm Ve Morhipo.Com, Güçlerini ‘Koşulsuz Müşteri Mutluluğu' İçin Birleştirdi

Binlerce markanın ürünlerini aynı çatı altında sunan morhipo.com, internetten alışverişe yepyeni bir boyut kazandıran uygulamalarıyla, müşterilerinin hayatını daha da kolaylaştırdı. Perakende sektöründe yeniliklerin öncüsü Boyner Büyük Mağazacılık ile birlikte online alış veriş sitelerinde ilk uygulamayı başlattı. morhipo.com’dan alışveriş yapanlar, diledikleri takdirde ürünün iade ve değişimini Boyner ve YKM mağazalarında gerçekleştirebiliyor. Üstelik iade çeki, morhipo.com’un yanı sıra Boyner ve YKM mağazalarında da istenilen zamanda kullanılabiliyor. ‘Koşulsuz Müşteri Mutluluğu’ ilkesiyle hizmet sunan Boyner ve YKM mağazaları ile morhipo.com, güçlerini müşterileri için birleştirdi. Yeni uygulama, internetten alışveriş yapanlara benzersiz bir kolaylık ve seçenek zenginliği sağlıyor. Artık morhipo.com’dan alınan ürünler, Türkiye genelinde 143 farklı noktada yer alan Boyner ve YKM mağazaları’na iade edilebiliyor. Üstelik bu ayrıcalık, hem ‘Sezon’, hem de ‘Özel İndirim Kulübü’ kategorisindeki tüm ürünler için geçerli. Dilediğin zaman dilediğin yerde iade ve değişim morhipo.com’dan satın alınan (altın, gümüş, mücevher, elektronik ürünler, mobilya, spor ve ekipmanları haricindeki) ürünler, teslim alınmasının ardından 30 gün içinde Boyner ve YKM mağazalarının 'Müşteri Hizmetleri Bölümü’ne iade edilebilir. Hem ‘Sezon’ hem de ‘Özel İndirim Kulübü’ndeki alışverişler için iade imkânından yararlanılabilir. İade çeki süresiz olarak istenilen zamanda, morhipo.com, Boyner ve YKM mağazalarında kullanılabilir. İade çekinde kullanılmayan tutar olduğunda Boyner ve YKM mağazalarında yeni bir iade çeki tanımlanır. morhipo.com’da iade çekinin kullanılmayan kısmı aynı anda kredi kartına iade edilir. İade çeki kullanılarak Boyner ve YKM mağazalarından alınan ürünler, Boyner mağazalarına iade edilebilir. Vade farkı ödenerek satın alınan ürünlerin iadesi hediye çeki ile yapılamaz. Ödenen tutar, kredi kartına iade edilir.

 


ERİŞİM TARİHİ 20 ARALIK 2015

TRENDYOL
  VİZYON/MİSYON
   Türkiye'nin lider moda sitesi olan  10 milyonu aşkın müşteriye sahip olan Trendyol grubu, moda sektöründeki en büyük internet şirketidir. Markalarımız arasında Trendyol.com, Modagram.com ve Milla by trendyol bulunur.700 kişilik dinamik ve deneyimli çalışan kadrosu, 7/24 müşteri hizmetleri, sürekli geliştirdiği teknoloji ve lojistik alt yapısı sayesinde 1000’den fazla markayı müşterilerine en iyi online alışveriş deneyimi ile sunar.Trendyol grubunun yatırımcıları dünyanın en büyük fonları olan Tiger Global, Kleiner Perkins ve Avrupa Kalkınma Bankası’dır.
   BASINDA TRENDYOL
  Milliyet- 10.08.2011
Facebook ve Google’ın yatırımcısı Kleiner Perkins ve Tiger Global, moda e-ticaret sitesi trendyol.com’a yatırım yaptı.
  Hürriyet- 21.12.2010
Moda konulu e-ticarette Türkiye’de şu an en hızlı yükselen ve piyasa değeri artan sitelerden biri trendyol.com
  Sabah- 15.01.2011
 Trendyol prestijli markaları %85’i bulan indirimlerle üçer günlük kampanyalarla müşterilerine sunuyor.
  Fortune- 01/12/2011
Türkiye’de modada önemli bir pazarlama platformu oluşturmuştur.
  TRENDYOL ‘UN HEDEF KİTLESİ KATEGORİSİ VE HEDEF KİTLEYE YÖNELİK YÖNELİK ÜRÜNLERİ
   - KADIN
   - ERKEK
   - ANNE&ÇOCUK
   - AYAKKABI&ÇANTA
   - SAAT&AKSESUAR
   - LÜKS&TASARIM
   - KOZMETİK
   - EV&YAŞAM
  - OUTLET

TRENDYOL SİTESİNDE BULUNAN POPÜLER KATEGORİLER
 - Abiye Elbise
 - Bluz
 - Ceket
 - Çizme
 - Ev Dekorasyonu
 - Kaban
 - Mont
 - Saat
 - Takı
 - Ayakkabı
 - Bot
 - Cilt Bakımı
 - Elbise
 - Parfüm
 - Sırt Çantası
 - Gömlek
 - Makyaj

TRENDYOL SİTESİNDE BULUNAN POPÜLER MARKALAR
 - Adidas
 - Bambi
 - Derimod
 - İnci
 - Elle
 - Arçelik
 - Avon
 - Defacto
 - Mavi
 - İpekyol
 - Puma
 - Twist
 - Koton
 - Converse
 - Superga
 - Nine West
 - Forever New



TRENDYOL SOSYAL MEDYAYI NASI KULLANIYOR


             1.4 Milyon Beğeni
                       50.507 Hakkında Konuşma


Trendyol’un Facebook’ta rakiplerine oranla çok daha fazla paylaşım yaptığını söyleyebiliriz. Hemen hemen her gün 10’un üzerinde paylaşım ile tüketicileri web sitelerine yönlendiriyorlar. Hafta sonları bu rakam biraz düşse de 5’in altına pek inmiyor.
  1.4 Milyon beğeni sayısına göre 50 bin hakkında konuşma sayısı ise son derece iyi bir sayı. Örneğin geçen hafta Markafoni için yazdığımız yazıda, beğeni sayısı hemen hemen aynı olmasına rağmen konuşulma oranının 41 binde kaldığını söylemiştik.
  Trendyol -olması gerektiği gibi- tüketicilerinin yorumlarına yanıt veriyor ve şikayet yönetimini efektif bir şekilde uyguluyor. Verilen yanıtlar genelde ”senli benli” diye nitelendirdiğimiz, samimi yanıtlardan oluşuyor. Geçen hafta yazdığımız Markafoni, genellikle ”Bey, Hanım” gibi kelimelerle yanıtlar vermeye özen gösterirken, Trendyol bu konuda çizgisini net bir şekilde belirlemiş.





Trendyol’un kullanıcılara yanıt verirken belirli kalıpları kullandığını görüyoruz. Yukarıda yer alan ”İsteğini gelecek kampanyalarımızın arasında yer alması için hemen not alıyoruz, teşekkürler :) ” bu kalıplardan sadece biri.
  Cuma günleri ise ”Geleneksel cuma günleri yarışması” ile kullanıcılarla daha çok etkileşime girme niyetinde Trendyol. Ek olarak her cuma   ‘Cuma Postu” giriliyor.

   

 Trendyol’un toplam 67.087 takipçisi var ve şu ana kadar 19.627 tweet atmış. Günlük 15-20 tweet’in atıldığı Trendyol’un Twitter hesabında haftasonları ise bu sayı 2-3′ e kadar iniyor. Tabii bu rakamların içinde tüketicilere verilen yanıtlar yok. Verilen yanıtlar ile birlikte günlük tweet sayısı 25-30’u geçiyor.
Trendyol, Facebook’ta olduğu gibi Twitter’da da tüketicileri ile ”senli benli” konuşuyor. Ancak bu durumun dezavantajları olduğunu da belirtmek gerek. Bu tür bir iletişime alışık olmayan tüketiciler, hitap konusunda sıkıntılar yaşıyor.
Trendyol’un gelen eleştiri ve yorumların tamamına yakına yanıt verdiğini ve olumlu olan tweet’lerin RT yapıldığını da   söylemek gerek. Facebook’ta olduğu gibi Twitter’da da ”Günaydın” postları kullanıyor Trendyol. Sürekli markanın pazarlama faaliyetlerinin yapılması yerine geniş zaman aralıklarıyla (tüketicileri sıkmadan) yapılan bu etkileşimi arttırma çabaları elbette son derece pozitif bir durum. Türkiye’de çoğu marka bu konuda işi abartıp sürekli hayata dair postlar ile etkileşimi arttırmaya çalışıyor. Trendyol bu konuda da çizgisini iyi belli etmiş ve tutarlı tweet’ler ile tüketicilerinin karşısına çıkıyor. Her gün istisnasız 1 ”Günaydın” tweet’i
görüyoruz Trendyol’un Twitter sayfasında. Ancak fotoğraflar Photoshop’lansa ve biraz daha emek gösterilse daha iyi olur. Örneğin aşağıdaki fotoğrafın sağ altında yer alan ‘Furry Photos‘ yazısı fotoğrafın ahenkini bozmuş.



  Ürünlerinin genel olarak giyim kategorisinde yer almasından dolayı Pinterest’i efektif  bir şekilde kullanmak zorunda olan Trendyol’un Pinterest’i aktif olarak kullanmaya çalıştığını  ancak daha fazla aktif olması gerektiğini söyleyebiliriz.
  16 board’ı ve 465 pin’i bulunan Trendyol, sektördeki en büyük rakibi olan Markafoni’nin 3’te 1’i kadar board’a ve 10’da 1’i kadar pin’e sahip. Ek olarak markanın 720 kişi tarafından takip edildiğini de söylemek de fayda var.
  Facebook’ta uyguladığı ”Trendyol’da Bugün” konseptini Pinterest için de uygulasa ya da o gün yapılacak olan kampanyaları segmente edip kullanıcıları ile buluştursa Pinterest’ten çok daha fazla verim alacağı kesin. Bunların yanında 720 olan takipçi sayısını da biraz da arttırması gerekiyor.
  Pinterest’in en önemli özelliği kullanıcılarının alım gücünün yüksek olması. Hal böyle olunca efektif bir Pinterest stratejisi belirlemek Trendyol’u çok daha yukarılara taşıyabilir.


Trendyol Google Plus’ı aktif olarak kullanıyor. Hemen hemen her gün en az 1 paylaşım yapıyorlar. Facebook’taki en önemli stratejileri olan ”Trendyol’da Bugün”ü Google Plus’a da entegre etmiş durumdalar.Bu arada ”Trendyol’da Bugün”ün video halini de kullanıcıları ile paylaşıyor Trendyol. İletişimin sadece yazıdan öteye gidip videolarla da desteklenmesi Trendyol için büyük bir artı.

TRENDYOL LOGO VE SLOGAN
              






3 Tane Siteyi Karşılaştırmak Gerekirse (Trendyol, Markafoni  Morhipo)
  Bu siteler fırsat ve indirim siteleridir.
  Trendyol ve markafonide büyük indrimler olurken , morhipo nun mağaza fiyatlarından pek farkı yoktur.
   Trendyol'da hem çeşit çok hem indirim oranları yüksek, Markafoni ise biraz daha lüks markalar mevcuttur.
    3 sitesininde apple store ve google play store da siteleri bulunmaktadır.
Trendyol -olması gerektiği gibi- tüketicilerinin yorumlarına yanıt veriyor ve şikayet yönetimini efektif bir şekilde uyguluyor. Verilen yanıtlar genelde ”senli benli” diye nitelendirdiğimiz, samimi yanıtlardan oluşuyor.  Markafoni, genellikle ”Bey, Hanım” gibi kelimelerle yanıtlar vermeye özen gösterirken, Trendyol bu konuda çizgisini net bir şekilde belirlemiştir.
Markafoni;Trendyol ve Morhipo sitelerinden farklı olarak Lookbook kampanya çalışmasıyla birlikte her hafta bir konsept çalışması yapıyor.
. Markafoni’de Trendyol ve Morhipodan farklı olarak yapmış olduğu bir çalışma vardır davet ve referans yoluyla siteye üye olabilen özel grubun, seçkin markalara avantajlı fırsatlarla sahip olmasını sağlayan özel satış sistemini kullanan markafoni, her markanın limitli sayıda ürününe yönelik, 2-5 gün süreli özel kampanyalar düzenliyor.









KULLANILAN KAYNAKÇALAR :
https://www.markafoni.com/cms/iletisim/
http://glokalweb.com/2014/03/17/
http://forum.teknokulis.com

ERİŞİM TARİHİ: 20 ARALIK 2015










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder